Self Scanning

Zaawansowane rozwiązanie, pozwalające Twoim klientom dokonywać skanowania zakupów w trakcie ich trwania, za pomocą telefonu komórkowego! Wystarczy zarejestrować się w systemie oraz zainstalować aplikację skanującą. Lista zeskanowanych artykułów stanowi podstawę do szybkiego wystawienia paragonu i przyjęcia zapłaty. Dodatkowym atutem rozwiązania jest dodanie – przy minimalnym nakładzie finansowym – całkowicie nowego sposobu sprzedaży dla najbardziej lojalnych klientów.

1
Opis produktu

Vimana 3S (Self Scanning System) jest kolejnym elementem innowacyjnej oferty dla firm handlu detalicznego. Pozwala na dokonywanie skanowania artykułów podczas zakupów za pomocą telefonu komórkowego klienta, a następnie przesłanie listy artykułów bezpośrednio do kasy lub wpłatomatu celem uregulowania należności. Nie wymaga inwestowania pieniędzy w przenośne skanery ani wydzielania dedykowanych stoisk kasowych. Proces zakupów z wykorzystanie 3S wygląda następująco:

https://vimana.pl/wp-content/uploads/2016/12/SelfScanFlow.png
Rejestracja nowego klienta

Klient pragnący skorzystać z rozwiązania 3S musi zarejestrować się poprawnymi danymi na portalu internetowym sklepu (prowadzonym przez własne IT lub przez firmę trzecią). Musi również podać poprawny numer oraz model telefonu komórkowego, którego będzie używał. Następnie zostaje przekierowany na stronę, z której pobiera i instaluje dedykowaną aplikację 3S.

Instalacja aplikacji mobilnej

Zależnie od decyzji biznesowej, zarówno instalacja jak i pierwsze logowanie do niej mogą być w pełni automatyczne tak, żeby klient miał jak najmniej czynności do wykonania. Możliwe jest też bardziej bezpieczne rozwiązanie z autoryzacją hasłem przy pierwszym uruchomieniu oraz przy każdym następnym użyciu aplikacji

 

Rozpoczęcie zakupów

Klient rozpoczyna swoje zakupy w sklepie poprzez włączenie dedykowanej aplikacji 3S na swoim smartfonie. Możliwe są dodatkowe mechanizmy bezpieczeństwa, takie jak skanowanie specjalnego kodu QR przy wejściu do sklepu. Zależnie od formatu sklepu i rodzaju koszy zakupowych możliwa jest konieczność wsparcia klienta specjalnym uchwytem, montowanym na wózku zakupowym.

 

Skanowanie artykułów

Podczas zakupów telefon klienta musi pozostawać w łączności z Internetem (poprzez sieć WiFi wewnątrz obiektu handlowego). Każdy wkładany do koszyka artykuł jest skanowany aparatem fotograficznym, wbudowanym w telefon klienta. Złożony algorytm pozwala na rozpoznanie i zeskanowanie kodu paskowego w ułamku sekundy, zbliżając się skutecznością do stacjonarnych skanerów kasowych.

 

Asysta i/lub reskanowanie koszyka

Po zakończeniu zakupów, klient kierowany jest przez aplikacje do kasy. Zależnie od decyzji sklepu może to być dowolna istniejąca kasa lub wydzielone stanowisko, tylko dla klientów 3S. Na ekranie telefonu klienta, który zakończył zakupy będzie się znajdował kod (QR lub liczbowy), na podstawie którego pracownik sklepu będzie mógł rozpocząć proces obsługi klienta. W oparciu o historię zakupów danego klienta oraz algorytmy bezpieczeństwa, serwer 3S decyduje, czy koszyk klienta powinien zostać zaakceptowany, czy też wymagane jest ponowne zeskanowanie artykułów. Po wykonaniu przewidzianych czynności sprawdzających, klient proszony jest o dokonanie płatności.

 

Płatność

Jeżeli proces zapłaty za dokonane zakupy odbywa się przy tradycyjnej kasie, to dopuszczalne są takie same formy płatności, jak przy normalnych zakupach. Możliwe jest również dokonanie płatności w sposób samoobsługowy, przy wpłatomacie. Ryzyko, że w takim przypadku klient opuści sklep bez zapłaty jest niewielkie, ponieważ transakcja – zapisana na jego nazwisko – nie zostanie uregulowana i zamknięta.

2
Korzyści

Wdrożenie oferowanego przez nas rozwiązania 3S daje sklepom wiele istotnych korzyści i przewag konkurencyjnych. Najważniejsze z nich to:

  1. minimalizacja inwestycji ze strony sieci handlowej;
  2. niewielkie koszty, związane z obsługą rozwiązania;
  3. usprawnienie obsługi klienta (quebusting) w okresach natężonego ruchu;
  4. przyciągnięcie zamożniejszych, ciekawych nowości klientów;
  5. dogłębna wiedza o kliencie i jego zwyczajach zakupowych (nie tylko produkty, ale również częstotliwość zakupów, podatność na reklamę i promocje, czas spędzony w sklepie, marszruta wewnątrz sklepu wynikająca z kolejności skanowania artykułów, itp.);
  6. stały kontakt z klientem i możliwość tworzenia całkowicie spersonalizowanych ofert;
  7. bezpieczna forma integracji poprzez dodatkowy serwer komunikacyjny (telefon klienta nigdy nie łączy się z żywym systemem sklepu).

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zamknij