AshWin

Aktywny monitoring infrastruktury w trybie 24/7 z proaktywnym podejściem do alarmów.

1

Ashwin – to stworzone przez nas oprogramowanie do monitorowania heterogenicznych środowisk Klientów. AshWin jest na oprogramowaniu Open Monitoring Distribution (OMD), i wykorzystuje wiele sprawdzonych rozwiązań z tej platformy:

  1. Nagios
  2. Icinga
  3. NagVis
  4. pnp4nagios
  5. rrdtool/rrdcached
  6. Check_MK
  7. ThrukMod-Gearman

Silnikiem wykorzystanym przez nas do procesu monitorowania zasobów jest Icinga. W zależności od typu monitorowanych zasobów, do pozyskiwania danych używamy różnych narzędzi i protokołów: SNMP, WMI lub agentów instalowanych bezpośrednio na zasobach. Wykorzystujemy agentów NSClient++, Check_MK albo rozwiązanie autorskie, zbliżone koncepcyjnie do NSClient.

Zebrane informacje prezentowane są w przyjaznej formie na dedykowanym serwerze www, za pomocą oprogramowania Thruk oraz NagVis. Dane historyczne zapisywane są w bazie danych RRD i prezentowane przy pomocy aplikacji PNP4Nagios.

Aby monitoring zasobów przynosił realne korzyści, opracowaliśmy autorskie podejście do wdrożenia takiego rozwiązania. Polega ono na wieloetapowej analizie danych pochodzących z monitoringu, której celem jest właściwe ustawienie alertów i progów ich zadziałania:

  1. Monitorowanie zasobów Klienta rozpoczyna się od poznania jego środowiska, przeprowadzenia wywiadu technicznego i biznesowego. Dopiero na podstawie zebranych informacji, konfiguruje się wstępnie monitorowanie całości i przechodzi do fazy testów.
  2. Podczas testów zwracamy uwagę na poprawność wykonywania skryptów zbierających i analizujących pozyskane dane, na występowanie fałszywych alarmów oraz alarmów powtarzających się cyklicznie. Przygotowujemy też odpowiednią, zaakceptowaną przez Klienta formę raportów i prezentację wyników. Nasz system umożliwia tworzenie raportów okresowych dla monitorowanego zasobu, grupy zasobów czy konkretnego serwisu. Raporty mogą być dostępne online lub generowane o zadanej porze i wysyłane w formie PDF, za pomocą poczty elektronicznej pod zdefiniowane adresy mailowe.
  3. W kolejnej fazie włączamy automatykę powiadomień o incydentach oraz konfigurujemy ich ścieżkę eskalacji. Ma to na celu wyeliminowanie zbyt dużej liczby alarmów, które mogłyby z czasem uśpić czujność administratorów monitorowanych systemów.
  4. Ostatnim krokiem może być spięcie systemu AshWin z oprogramowaniem do obsługi zgłoszeń celem automatycznego wystawiania ticketów problemowych w momencie wystąpienia incydentu.

 

 

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zamknij